Tisdag och ytterligare ett steg närmare jullov

Dagen har varit tröt men bra. Ska inte säga att den är slut än. Kvällen blir lite kämpig då jag måste brottas med matten. Dessutom är det DM- match vilket är kul, men det är tufft att veta att man är på gränsen att hinna med vad som ska göras för att kunna va riktigt nöjd med sig själv. Julmys med Carro i söndags. Hur grymt som helst :) Fick ett fint ljus-set med stenar.. Det ska bli kul att ta med sig den dagen flytten kommer. Det känns dock långt borta. Jag tror inte att jag är riktigt redo att bli vuxen'.
I dag pratade vi om kroppen och lite sex och samlevnad på NK:n och jag känner mig lite nervös kring detta. Jag äter ju minipiller varje dag och jag har ingen mens alls och kan omöjligt vara gravid. Ändå blir jag nervös. dels för att man ska vara så himla noggrann med att ta alla piller regelbundet och det gör jag väl, men inte så att det blir exakt samma tid jämt. Hur säkert blir det egentligen. Det borde ju inte göra något eftersom jag inte har blivit gravid...men då kommer jag till nervositetsfaktor två! Tänk om jag inte kan bli gravid? :( usch det vore hemskt tråkigt! Men varför gå och oroa sig egentligen'. Det får jag ta i tur med den dagen den frågan blir relevant. Kom bara att tänka på det nu.
jag är i behov av sömn, för att helt plötsligt byta ämne. Har lagt mig för sent nu några kvällar i rad och jag känner hur det tar emot att gå upp om morgonen. Det jag måste plugga på är saker som jag inte orkar egentligen eller känns hopplösa tidsmässigt. Liksom att oavsett hur mycket jag läser på så är det för mycket att hinna med innan det är dags att redovisa kunskaperna. Inte kul, men vad ska man göra. Har inte så många rester att gnälla över som flera av mina kamrater. Det känns bra trots allt!
Nu ska jag ägna resten av denna lektion till nyttigheter.
Baba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0